Ayakashi - Japanese Classic Horror

Godina snimanja: 2006.
Broj epizoda: 11

Vreme je za još jednu preporuku dobrog anime ostvarenja koje potpada pod horor žanr. Nisam se u ovom žanru kvalitetnih naslova nagledao; uglavnom su to bili shit naslovi kao što je Jigoku Shoujo i slični derivati. Ali, nekada se desi i čudo: posle Requiem from the Darkness, evo još jednog naslova koje vredi pogledati: Ayakashi, Japanese Classic Horror.

Mračno anime sotvarenje pod nazivom Ayakashi je sastavljeno od tri nezavisne priče, koje su lepo upakovane u 11 epizoda. Prva priča nam govori o zabranjenoj ljubavi između smrtnika i zaboravljene boginje kao i njihovoj borbi za zajedničku budućnost; druga nam, kao što pauk plete svoju mrežu, daje priču o mladoj ženi pod imenom Oiwa, koju muž napušta zarad mlađe i bogatije žene, nakon čega ona umire i proklinje svoga muža; treća i poslednja priča nam govori o strahovitom demonu koji iz nepoznatih i skrivenih razloga proganja kuću jedne porodice. Iako su priče različite, svaka nosi jedno naravoučenije: ljudsko srce zna biti mračno.

Iz kompletnog naslova ovog anime-a bi čovek mogao pomisliti da će se priča vrteti oko stvarnih japanskih horor priča, što je zaista i slučaj u priči o Oiwi, ali nije slučaj u preostalim pričama. Neko može ovo uzeti kao lošu stvar, ali sa obzirom da su sve priče ispričane na tradicionalnom nivou, smatram da se ovo ne može uzeti kao mana Ayakashiju, koji zaista u svojim pričama nosi, ako ne brutalnost, onda lepu i zaokruženu priču.

Svaku priču treba analizirati posebno, što ću i učiniti. Priča o zabranjenoj ljubavi između boginje i smrtnika je jedina koja ima srećan kraj. Animacija je najbolja u ovoj priči, a fabula, iako u neku ruku spora, dobro drži pažnju. Kao i u svakom hororu, mnogo ljudi umire pre nego što anime dođe do kraja. Ovaj ark obuhvata četiri epizode.

Druga priča, koja je rađena po legendi u Japanu, je možda najupečatljivija i najviše je ogolila tamu ljudskog srca. Meni se doista svideo ovaj ark, mada verujem da se nekima neće toliko svideti, zbog same sporosti radnje i odugovlačenja. Ovo je jedna mračna priča o osveti i prokletstvu – sem toga, ovo je stvarna legenda u Japanu, tako da mi je bilo zanimljivo gledati nešto što ima neku istorijsku pozadinu te zemlje.

Uf. Treća priča je možda najbolja priča od svih, jer kombinuje osvetoljubivog duha sa određenom „krimi“ pričom. Sve do kraja arka ne znamo zbog koga (niti koga) taj osvetoljubivi duh želi uništiti, ali nam lutajući apotekar lagano pomaže u odgovorima na ova pitanja. Animacija je veoma čudna u ovom arku i uglovi snimanja su dosta....bizarni, u najmanju ruku. Mislim da ova poslednja priča nije za svakoga, to jest, nije za one koji žele da se opuste uz anime; moraju se malo zamisliti, upotrebiti moždane vijuge, što većina ljudi ne čini kad gleda nešto, ne samo anime :=)

Što se tiče lkova, oni su u sve tri priče veoma lepo odrađeni (naravno, ovde mislim na glavne likove, ne na sporedne). Sad, svako će pronaći svoga favorita – da li je to apotekar, Oiwa ili prelepa boginja, to ćete sami morati da odlučite.

O ovom anime ostvarenju sam čuo od Hedge-a i Lawli, a sa obzirom da su to ljudi čijoj proceni treba verovati, bacio am se na gledanje i nisam se nimalo razočarao. Lepe priče, koje će zadovoljiti svako srce; bilo ono ogorčeno, osvetoljubivo, željno moći ili ljubavi, u ovom anime ostvarenju Vam neće ništa nedostajati, to Vam obećavam.