Elfen Lied

Godina snimanja: 2004.
Broj epizoda: 13 + 1 OVA

Kouta i Juka pronalaze na plaži potpuno nagu devojku koja se ničega ne seća niti im išta može reći o sebi. Kako pomenuta devojka nije u stanju da govori, oni joj nadevaju ime Niju, i vode je kući, čisto iz sažaljenja nad njenom sudbinom. Međutim, ono što niko ne zna jeste činjenica da je pomenuta devojka ustvari mašina za ubijanje – jedan eksepriment koji je otišao u lošem pravcu – i da je samo pitanje vremena kada će se ubica u njoj ponovo probuditi. Šta će na kraju biti sa Niju i Koutom, saznaćete ako pogledate ovaj anime.

Iskren da budem, ovaj anime mi se nekada davno kotirao veoma visoko, ali kako sam sve više i više serijala odgledavao, tako mi je on padao na listi. Definitivno ulazi u top 30, ali ne i u top 10 ostvarenja koja smatram legendarnim. Početak serijala je dosta dobar, i daje vam odmah do znanja šta da očekujete u njemu: akciju, golišave scene, nasilje bez granica. Ono što je, na neki način morbidno, jeste što pored pomenutih stvari, ovaj anime ima i dosta komičnih scena, tako da ne bih znao da li da ovo ostvarenje svrstam u horor sa primesom komedije, ili komediju sa primesama ozbiljnosti i grotesknosti. Ono što se proteže kroz čitav serijal jeste ova teza: zašto čovek ima potrebu da sve kontroliše? U kolikoj meri manjak normalnog socijalnog kontakta utiče na rast i psihu individue? Čak se i tema o pedofiliji proteže pomalo kroz ovaj anime, u vidu drugog lika, odbegle devojčice Maje.

Priča se lepo proteže kroz serijal, ali su ti komični elementi po meni minus u ovom serijalu; razumem ja zašto su pisci scenarija hteli da ih ubace (verovatno da bi ublažili tu neku vrstu tenzije i ogromnog nasilja u serijalu) ali te komične scene katkad ne funkcionišu kako treba. Anime bi definitivno bio mnogo bolji da su se manuli tog balansa komedije i nasilja i da su nastavili da ga rade kao ozbiljan anime, tipa Berserk ili GANTZ – tada bi anime ušao u top 5, a ovako, od toga ništa. Što se kraja tiče, on je veoma dobar. Mnogi od vas će pomisliti da anime, kao takav kakav je (nasilan, ekspicitan) ne može a da se ne završi nekako depresivno, međutim, tu grešite – naravno, neću vam reći kakav je kraj, ali definitivno nije onakav kakav budete očekivali, što je sa jedne strane dosta izvanredno.

Likovi u serijalu su dosta dobro urađeni, a naravno centralni lik je Kouta, oko kojeg se kasnije i okupljaju likovi, a kako priča teče, dobijamo određene flešbekove (i to u pravim momentima) u njegovu prošlost i krhku povezanost istog sa Niju. Tok sam priče je savršen, svaka epizoda nam daje jedan deo slagalice koju uklapamo u generalnu fabulu, što je veliki plus.

Preporuka za ovaj serijal definitivno ide svakome, iako se na mojoj listi anime ne kotira visoko – verujte, drugi ljudi će za ovaj serijal reći da je vrhunski, i pretpsotavljam da imaju neke svoje argumente koje mogu da navedu da to potvrde, stoga – dajte šansu Elfen Lied-u, hororu koji je pun eksplicitnih scena, a kao šlag na torti, moji čitaoci, tu je masa golišavih scena koje će vas, verujem, oduševiti.