Full Metal Panic!

Godina snimanja: 2002.
Broj epizoda: 24

Ona je obična srednjoškolka. On je tajni agent dodeljen kao njen telohranitelj - njegov cilj je da spreči krađu tajnih podataka zaključanih u njenom umu. Okej, ona ipak nije normalna srednjoškolka. Pratite avanture narednika Sagare, dok se pokušava uklopiti u normalan srednjoškolski život, koji je za njega potpuna novina! Da li će Kaname izdržati neobična nasrtanja mladog i naivnog narednika i da li će je isti spasiti od nasrtaja i kidnapovanja terorističkih organizacija, saznaćete ako pogledate ovo humoristično mecha ostvarenje.

Prva epizoda FMP-a je dosta obećavajuća; vidimo robota koji spašava jadnu ženu od grozne sudbine. Animacija i sam "setting" oduzima dah; iako nisam ljubitelj mecha ostvarenja, prva epizoda me odmah kupila. No, nije sve onako kako se čini. Isprva sam mislio da je FMP jedno seinen ostvarenje, puno akcije, krvi i koječega; naravno, akcije ima, ali ovo ostvarenje definitivno nije seinen, nego ga pored mecha žanra, možemo svrstati u humoristični. Ne, ovo nije loša stvar – mada autor ovog rivjua preferira krvavije anime u odnosu na humoristične – ali sam se donekle razočarao nedostatkom samog humora u pojedinim epizodama, koje su bile dosadnjikave. Ipak, FMP je definitvno anime koji svaki ljubitelj mecha žanra treba da pogleda. Jedina mana, ako se takvom može nazvati, pored pojedinih dosadnih epizoda, jeste ta što je seriju radio studio GONZO, koji je upropastio više nego dovoljan broj anime naslova. Setimo se samo Black Cat anime ostvarenja – prvih desetak epizoda je bilo odlično, ali je ostatak bio katastrofa. No, dobro, skrenuh s teme. Emocionalni doživljaji i pojedini izbori koje likovi ovoga serijala moraju napraviti katkad izmame suze na oči, naročito u arku u kojem se Sagara pridružuje novom time, pa svi....no, nećemo da spojlerišemo. Anime definitivno ima svojih vrednosti, kao i mana, koje sam već naveo.

Ono što karakteriše FMP jesu likovi i odlična zamisao koja stoji u pozadini serijala i samom modernom svetu u kojem se radnja odvija. Likovi su dosta upečatljivi, mada su neki glupi i dosadni (kao na primer glavni ženski lik koji mi je išao na živce). Trademark serijala je definitvno narednik Sagara, čija je sama pojava i način ophođenja smešan, tako da mi je on postao jedan od najomiljenijih likova u anime serijalima. Naravno, čitav njegov borbeni tim ima upadljive crte karaktera, no Vama prepuštam da saznate koje :) Animacija nije toliko loša, mada se može reći da je tokom godina zastarela; nemojte da se lažemo, ima milion anime naslova, što starijih što novijih, koji bolje izgledaju od ovoga ostvarenja. Što se uvodne špice tiče, muzika je lepa i uho je brzo hvata, tako da bih uvodnu i odjavnu špicu definitivno naveo kao plus ovom anime ostvarenju.

Šta više reći? Ja, koji mrzim mecha, sam uspeo odgledati FMP. Zašto? Odgovor na to pitanje leži u tome što ovo nije karakteristično mecha ostvarenje, stoga, oni koji ne vole mecha, ipak bi trebali pružiti priliku ovom anime-u, koji na svoj način, nosi određenu draž i lako se prati i gleda.