Golden Boy

Godina snimanja: 1995-1996
Broj epizoda: 6

Desilo se tako, pre nego što ću otići na ekskurziju u Grčku, da sam, ubijajući se od dosade, napokon krenuo da gledam jedan kratki anime, na preporuku kolege, pod nazivom Golden Boy. Utisci su sledeći.

Nakon što je napustio pravni fakultet, na kojem je dao skoro sve ispite još u drugoj godini a nije diplomirao, glavni junak ove priče, Kintaro Oe, ima za cilj da nauči što više stvari ali tako što će prepustiti životu da ga njima poduči. Njegove avanture će ga odvesti na različita mesta: kompjutersku kompaniju, restoran za ramen, pa čak i animacijski studio, gde ga njegova perverzna strana uvek dovodi u nevolje sa osobama suprotnoga pola. Šta je naravoučenije ovog anime-a? Samo uči! Uči! Uči!

Ovaj anime me je u mnogim delovima oduševio. Prvo, otkada gledam anime, nijedan od njih nije proizveo u meni ovoliku navalu smeha i humora. Bukvalno na nekim delovima se nisam mogao prestati valjati od smeha. Čak sam u jednom momentu i starce probudio. Ovaj anime nije baš za neku mlađu publiku: naš glavni protogonist ima određenu perverznu stranu, i anime je relativno pun echi scena, pa i golotinje. Više se radi o nekom seksualnom humoru, ako smem da se tako izrazim.

Dok se generalna tema ili ti fabula lepo proteže kroz anime, epizode variraju u kvalitetu. Neke su pune seksualne perverzije i humora (naročito druga i peta epizoda), dok su druge epizode malo ozbiljnije (treća i šesta). Ovaj anime je rađen po mangi koja definitivno spada u hentai (porno) žanr, ali on sam ne potpada pod njega. U ovom serijalu nema seksulanog opštenja, i sve scene seksualnosti su uglavnom provučene kroz taj jetki seksualno-perverzni humor glavnog lika. Da se razumemo, seks nije uopšte poruka i svrha ovog serijala. Jedino je peta epizoda možda malo više seksualnog karaktera u odnosu na druge.

Ne postoji neka pozadinska priča u Golden Boy-u. Radnja se vrti oko glavnog lika, i svaka epizoda prikazuje Kintarovo novo radno mesto i novu dogodovštinu. Devojka nailazi, i stvara se radnja. End of Story. No, da li je to mana ovog anime-a? Usuđujem se reći da nije. Svaka epizoda nije zbrzana, i postoji veoma malo ponavljanja. Osnovni elementi su slični, da; ali radnja i situacije su dobro osmišljeni i originalni.

Što se tiče karakterizacije likova, moram reći da ona nije na zavidnom nivou. Kako može da bude? Ovo je anime od šest epizoda, tako da nije čudo što su likovi malo pliće razrađeni u odnosu na neke likove iz drugih, većih serijala. Sem toga, nije samo kriva kratkoća ovog serijala; krivica leži i u nedostatku likova. Sve devojke koje Kintaro upoznaje nestaju kada on napusti svoj prethodni posao. Kintaro je u osnovi jedini lik koji se proteže kroz čitav serijal. Pored malo lošije karakterizacije, jedina mana koju mogu navesti u ovom serijalu jeste njegova kratkoća. Bilo mi je veoma žao što se anime završio na samo šest epizoda od po pola sata.

Generalni utisak jeste da je ovo veoma dobar anime. Ako želite da se odmorite od neke akcije, ubijanja, samuraja, želite da pogledate nešto smešno, ovo je serijal koji će Vas nasmejati do suza. Iskrena preporuka svim ljubiteljima dobre zabave!