Hajime no Ippo

Godina snimanja: 2000-2002
Broj epizoda: 76

Makunouči Ipo je šolja i luzer. Nema prijatelja, svoje slobodno vreme provodi pomagajući majci u radnji ribolovne opreme i kontstano ga napadaju siledžije. Međutim, sve to se menja kada ga od još jednih batina u nizu spasava Takamura, talentovani bokser. Pod uticajem ovoga čoveka, Ipo okreće svoj život za 180 stepeni i počinje da trenira boks sa ogromnom strašću za ovom plemenitom veštinom. Međutim, njegov život i počeci u ovom sportu nisu laki. Pre nego što uopšte bude u mogućnosti da sanja o šampionskom pojasu, moraće da pobedi mnoge rivale i nauči koliko je boks ustvari zahtevan i opasan sport.

Uvek bivam iznenađen anime serijalima koji se vrte oko nekog sporta. Stalno očekujem da anime iz toga žanra bude sastavljen od akcije, bilo fudbalske, košarkaške,bokserske ili koje već. Međutim, Hajime no Ippo me je dosta iznenadio; u ovom serijalu ima akcije, ali tu je još i humor, drama...Priča u ovom serijalu nije zamršena (dobro ovo je možda mana) nego je relativno jednostavna i laka za pratiti: glavni junak počinje da trenira boks i da se bori sa protivnicima u ringu. Između scena borbe i treninga ubačene su scene privatnog života glavnog lika i njegovih pratioca, kao i scene interakcije sa protivnicima, naravno, van ringa. To je ono što ovaj šou održava zanimjlivim i pruža nam mogućnost da lako odgledamo tih 76 epizoda koliko ovaj anime ima.

Nijedan sportski anime u to sam uveren, ne bi doživeo veliki uspeh da nema zanimljivih i prijemčljivih likova. Ni ovaj anime nij izuzetak. Pored dobre karakterizacije glavnog lika i njegovih prijatelja iz gimnastičke dvorane u kojoj vežba, ovaj anime krasi i dobra karaterizacija Ipoovih neprijatelja u ringu. Svaki od njih ima određene ciljeve u životu, pozitivne kvalitete. Ovde zaista nema zlog lika (mada ima jedan koji je tu na granici) nego su svi oni normalni ljudi koji vole da bosksuju i žele da ostvare san koji ima svaki bokser: žele da osvoje šampionski pojas.

Animacija me nije nešto preterano oduševila, da bude iskren. Likovi su mi nekako bezveze nacrtani. Nekako su mi delovali neprofesionalno nacrtani, i to mi je išlo na živce kod ovog serijala. Muzika, iako nije loša, ne uspeva da dočara sami anime i da ga muzički predstavi u pravom svetlu.

Hajime no Ippo je anime koji preporučujem ljudima koji vole da gledaju Rokija :) Pazite, kao šounen anime, ovaj serijal je u neku ruku pun očekivan scena (mada ima i par iznenađujućih) tako da je ovo anime koji će definitivno biti sam vrh za nekog šesnaestogodišnjaka, ali za osobu preko 20 godina biče malo iznad proseka. Meni se anime svideo, dosta me podsetio na jedno od omiljenih šuonena History’s Strongest Disciple Kenichi. Ako imate vremena, slobodno pogledajte ovaj anime – nije baš ogromna preporuka, ali je zasigurno anime bolji do mnogo naslova iz pomenutog žanra.