Kurozuka

Godina snimanja: 2008.
Broj epizoda: 12

Ovaj mesec, na moju veliku žalost, nisam odgledao puno anime serijala. Čitav mesec mi je nekako ispod proseka. Iskren da budem, nisam bio previše zagrejan, ni za opise, ni za gledanje. Međutim, uspeo sam na kraju meseca da odgledam jedan anime, za koji trenutno i pišem rivju – Kurozuka.

Pre hiljadu godina, u fedualnom Japanu, carev brat, strahujući za svoj život, beži u šumu i tamo nalazi kolibu u kojoj živi prelepa žena, Kuromitsu. Ona mu dopušta da se nastani kod nje, ali postavlja jedan uslov: ne sme nikada ući u njenu sobu. Momče se, kako to inače biva, ludo zaljubljuje u misterioznu devojku i ne mogavši da odoli znatiželji otkriva kakve se groteskne stvari dešavaju u pomenutoj sobi u koju nije smeo kročiti. Tu počinje prava priča, koja nas vodi hiljadu godina u budućnost, gde se protogonist pokušava izboriti sa Crvenom Armijom, i sa amnezijom koju ima već duže vreme...

Kakve sam nade polagao u ovaj anime! Pun akcije, animacija odlična...Eh, ali nije sve onako kako mi zamišljamo. U životu nisam konfuznijeg anime ostvarenja pogledao; nije me sramota reći da ništa nisam skontao u ovom jebenom serijalu, tek neke tuc-muc delove i parčiće generalne fabule, koja se čini kompleksnijom nego što zaista jeste. Kraj animea je totalni fijasko; nakon što kroz čitav serijal Kuromitsu usmerava Kuroa rečima „sve će ti na kraju biti jasno“ (time usmerava i gledaoca, koji se nada da će kraj pojasniti konfuznu radnju) to, dragi moji čitaoci, kraj uopšte ne čini. Ne. Ne. Ne. Na kraju nam ostaje mnogo nerazjašnjenih pitanja – baš kao u Shigurui: Death Frenzy anime ostvarenju kojeg sam već popljuvao na Anime Jedinici. A sad slede dobre strane ovog serijala:

Animacija je jednom rečju odlična. Stvarno, ako sam u nečemu uživao u ovom serijalu to je crtež i animacija. Nemam dovoljno reči kojim bih opisao ovako dobro anmirano ostvarenje. Dalje. Što se tiče likova, oni su jednolični i dosadni; koliko god se Kuro i Kuromitsku voleli, koliko god nekih romantičnih scena bilo, ne saznajemo zbog čega se oni toliko vole. Imaju neka slična verovanja, ambicije i to je sve.

Elem, mislio sam da će mi ovo anime ostvarenje ući barem u top 20, ali je na kraju ispalo jedno od najgorih ostvarenja što sam pogledao. Jeste, puno je akcije, drame, postapokalipse, ali nije samo to dovoljno; potrebna je dobro formirana priča, koju ovaj anime uopšte nema. Za kraj, posuđujem Fingijeve reči: Perin, over and out :)